lördag 19 januari 2013

Ny bilduppgift Sjukdom

Parkbilderna är redan klara. De kommer på bild när jag tvättat dem. Nästa bestämde jag; bilder om sjukdom. Favorit i repris. Detta år ville jag att de skulle beskriva småsjukdomar som inte leder till sjukhus. Mycket svårare bildmässigt. Huvudvärk när man måste göra hushållssysslor t.ex. När föräldrarna inte kan få hjälp av vanliga läkare far man till ett ashram, på mitt zimbabwespråk blir det traditionel healer. Idag tecknade de. I veckan ska de brodera dessa bilder som förhoppningsvis utvecklats lite med hjälp av dagens kommentarer

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jättekul att du är på plats och jag kan läsa och ser vad som händer.
Här är det snö och kyla så man blir uppvärmd av att se bilderna av ivriga tjejer i glada färger. BLOGGA PÅ !

brikel sa...

Va KUUUl att du läser den och dessutom kommenterar. Du kan se mer påkompisens www.resedagboken.se sök Bokstickan