onsdag 21 januari 2009

INTERNETTCAFE i indisk stad

Nu måste man skriva in sitt passnr och cafeet tar passkopia for att få mejla här i Delhi pga blasten i Bombay!! Jag ser många militärer på gatorna. De väntar nya dåd den 26 jan, nationaldag m parader.
Annars har det varit en speciell upplevelse att sitta på internettcafeer. Caféeägarna är nämligen väldigt alerta och kan hjälpa kunderna med allehanda saker. För oss tar de in foton fr kameran och förminsker bilderna vi vill lägga in i bloggen och för andra läser de mottagna e-brev och skriver det svar som kunden ber om. Flera kärleksbrev har jag lyssnat på och förundrat mej över hur öppet folk visar sina liv. Inte en en krusning på munnen hos caféeägaren när han lyssnar och skriver.

HEMRESA
Jo nu skulle man vilja ga o dra lite o bara njuta av framgången, teckna lite. Sa svårt att hålla kvar stämningarna när man kommer hem. Det blev ett stort äventyr. Hur ska jag klara mej utan en skock beundrare varje morron när jag äter frukost på takterassen? Inte höra barn och killingskrik, trum- eller flöjtspel om morronen. Utan alla anrop fran affärsinnehavarna om att få mitt sällskap på en testund? Inte måste jag ga ut pa Kabelgatan med ett fat mat till kon som kommer hemlullande pa kvällen. Inte heller ta ut min lilla stol till kon och skaffa dagens mjölk och smör.

Inga kommentarer: