söndag 11 oktober 2009

Så hisnande detta...att efter 12 år försöka hitta gamla jobbarkompisar i Zimbabwe. Nu har jag gått igenom massa dammiga fotobuntar och plockat ut bilder på människor från olika konsthantverksgrupper i Harares förorter. Inte kommer jag ihåg vad alla heter, bara i vilken förort de arbetade. Nu ska jag gå till de förortscentran, kommunala hallar med socialarbetare där vi jobbade och höra om någon känner till dem. Finns centren kvar?
Moses, som jag hade anställd som allt i allo ska hämta mej på flygplatsen. Att se hans barn som nu blivit stora...märkligt. Till deras skolavgifter har jag samlat ihop pengar i 10 år.
I morgon kl 18 susar jag iväg med etiopean airlines!

1 kommentar:

Elsa sa...

Hallå Britta,
Undrar hur det går i Harare? Säkert inte så lätt, Önskar dig Lycka till!
Onsd den 21 bär det av till Delhi. Sen får man se...Pratade just m. Rodja, som hjälper mig" why not"!

Bye, bye from
Elsa