söndag 1 november 2009

Nästa kapsylkonstnär





Det var två damer som målade på kapsyler då och båda är fortfarande aktiva, men samarbetar inte. Den andra ville jag hälsa på en het eftermiddag. Hon har pool. Tänkte få te vid poolkanten. Efter mycket stök med bussbyten och sedan avsläppta på fel plats kom vi fram till Hatfield långt utanför stan där tomterna är som små farmer. Då var hon inte där. Två dagar senare for jag tillbaks och fick bada länge och väl. Men te vid poolkanten blev det ej. Trots att huset är Hollywood-likt har man oftast inget vatten och el. Så teet lagas på baksidan över öppen eld. Hon vill hemskt gärna plåta. Och när jag berättar att bilderna ska bli en utställning på bokmässan nästa år säger hon,
- Då vill jag komma dit! Min son i London köper en biljett till mej.
Vilket är mycket troligt.

Inga kommentarer: