onsdag 11 november 2009

Utställning i framtiden

En halvtimme innan färden till flyget gick jag till The National Gallery för att fråga om vi kan få ställa ut mitt projekts resultat. Inte var direktören ledig på studs. Jag förklarade ärendet för en sekreterare. Väntade och trampade runt. Jo, så blev hon ledig, Mrs Sibanda.
- Ja, det låter verkligen bra. Vi har just svårt att göra utställningar som har anknytning till publiken här, som har med deras egen verklighet att göra. Det har ju detta.
Tidigare, för så där 15 år sedan hade galleriet nära kontakt med kulturhuset i Stockholm. Sida hade något kulturprojekt. De Nordiska länderna har stöttat oss mycket förr.
Hon lät mycket uppskattande över utställningsidén.


Här är jag med ett av mina intervjuoffer på Galleriets gård

Inga kommentarer: